At kende sin plads.
|
skipper |
Skrevet d. 10-10-2012 19:00
|
Bruger
Antal indlæg: 3857
Status:
|
Jeg kan stadig huske da jeg som 16 årig håbefuld smedelærling stødte sammen med livets realiteter.
Man havde mange planer og megen energi dengang, inden man fik sine knubs og ridser.
En af de gamle smedesvende der havde gået på valsen i Tyskland, sagde en dag til mig med alvorlige øjne, efter jeg havde småfablet om hvad jeg ville gøre med alle de penge jeg skulle tjene: Ved du hvad din snothvalp, du kan håbe i den ene hånd og skide i den anden, det du får nu er det du får resten af livet med det her arbejde.
Og han fik sgu ret den gamle sure mand.
At arbejde som kunstsmed gav aldrig meget mere end til dagen og vejen, bortset fra tilfredsstillelsen ved at skabe noget med sine hænder de andre ikke kunne.
Dem der tjente/tjener pengene er stadig dem der med største selvfølgelighed sidder og bestemmer hvor mange penge vi behøver for at overleve, uden at skulle bekymre sig om at vi går over til håndgribeligheder.
Hvem er det der bestemmer hvor meget vi behøver for at overleve i Thailand på en pension.
Eller bare at overleve?
Det er dem der ikke vil tage til takke med en dansk pension i Danmark, og derfor bevilger sig selv en sum almindelige pensionister kun kan drømme om.
Grunden til jeg skriver det her er at jeg kan se mange er stolte af deres fædreland, og er taknemmelige for endelig at blive værdsatte for deres indsats på deres gamle dage.
Frænde er frænde værst.
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
|
Pleasantville |
Skrevet d. 10-10-2012 19:09
|
Bruger
Antal indlæg: 149
Status:
|
skipper skrev:
Jeg kan stadig huske da jeg som 16 årig håbefuld smedelærling stødte sammen med livets realiteter.
Man havde mange planer og megen energi dengang, inden man fik sine knubs og ridser.
En af de gamle smedesvende der havde gået på valsen i Tyskland, sagde en dag til mig med alvorlige øjne, efter jeg havde småfablet om hvad jeg ville gøre med alle de penge jeg skulle tjene: Ved du hvad din snothvalp, du kan håbe i den ene hånd og skide i den anden, det du får nu er det du får resten af livet med det her arbejde.
At arbejde som kunstsmed gav aldrig meget mere end til dagen og vejen, bortset fra tilfredsstillelsen ved at skabe noget med sine hænder de andre ikke kunne.
Dem der tjente/tjener pengene er stadig dem der med største selvfølgelighed sidder og bestemmer hvor mange penge vi behøver for at overleve, uden at skulle bekymre sig om at vi går over til håndgribeligheder.
Hvem er det der bestemmer hvor meget vi behøver for at overleve i Thailand på en pension.
Eller bare at overleve?
Det er dem der ikke vil tage til takke med en dansk pension i Danmark, og derfor bevilger sig selv en sum almindelige pensionister kun kan drømme om.
Grunden til jeg skriver det her er at jeg kan se mange er stolte af deres fædreland, og er taknemmelige for endelig at blive værdsatte for deres indsats på deres gamle dage.
Frænde er frænde værst.
Der må jo være nogen som har stemt på dem. Ikke mig har aldrig stemt i DK. |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 10-10-2012 19:17
|
Bruger
Status:
|
Hvor har du så stemt henne Pleasantville?
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
AL 48 |
Skrevet d. 10-10-2012 19:54
|
Bruger
Antal indlæg: 1814
Status:
|
Skipper, den gæve gut skrev:
En af de gamle smedesvende der havde gået på valsen i Tyskland.
Disse ny-udlærte håndværkere fra DK gik jo dengang mange gange på "Naver-ruten" (de kaldtes navere, og måtte kun leve af deres håndværk undervejs). De havde ligefrem en "forening" her i DK. - Det var sgu håndværkere
Bortset fra det, så har jeg en lille anekdote om én af dem.
Han var murer af guds nåde, og valsede selvfølgelig også sydover
Han kom til Frankrig´s land og storbyen Paris og blev vældig benovet der, fortalte han stolt efter hjemkomsten.
"De kendte mig sgu allerede", fortalte han stolt vidt og bredt
"Hvorfor tror du dét"? -Spurgte jeg selvfølgeligt dumt.
"Jow", svarede han," for da jeg kom op af en fin gade, sad alle damerne og råbte "A´MOUR A´MOUR"!! "-Hvem mon havde været der og fortalt om mig først ??".
Sorry,-lidt ude af tråd. |
|
|
|
dingdong |
Skrevet d. 10-10-2012 20:11
|
Bruger
Antal indlæg: 58
Status:
|
Eller bare at overleve?
Frænde er frænde værst.
Hvis jeg ser på hvor småtskåren politikere er overfor pensionister, ja så er det jo nærmest det samme som at læse med på dansk thai sider.
Jeg har aldrig hørt politikere kalde gamle pensionister for klynkere, hyklere med mere bare fordi de får brutto ca. 7.200 incl ATP.
|
|
|
|
dingdong |
Skrevet d. 10-10-2012 20:14
|
Bruger
Status:
|
Men der her er fin
http://www.pattay...#post_1443 |
|
|
|
AL 48 |
Skrevet d. 10-10-2012 20:17
|
Bruger
Status:
|
Dine "henvisninger" er fine,-du skal bare lære at stave også |
|
|
|
dingdong |
Skrevet d. 10-10-2012 20:25
|
Bruger
Status:
|
Jeg har haft 2 hjerneblødninger,
hvad er din undskyldning? |
|
|
|
Pleasantville |
Skrevet d. 10-10-2012 20:58
|
Bruger
Status:
|
skipper skrev:
Hvor har du så stemt henne Pleasantville?
Jeg har ikke boet i DK siden jeg var 18 år. Har faktisk i dag 35 års jubilæum i Grønland |
|
|
|
AL 48 |
Skrevet d. 10-10-2012 21:10
|
Bruger
Status:
|
dingdong skrev:
Jeg har haft 2 hjerneblødninger,
hvad er din undskyldning?
For lille hjerne (hovedet er ikke så stort), -måske for lidt plí.
Men dit er jo heller ikke nemt at "se" gennem en computer |
|
|
|
AK81 |
Skrevet d. 11-10-2012 08:07
|
Bruger
Antal indlæg: 330
Status:
|
skipper skrev:
Eller bare at overleve?
Frænde er frænde værst.
hakke orden findes over alt i alle samfund, min erfaring siger at det er vigtigt at du kender din plads, i særdeleshed i thailand, hvor forskellen mellem lav og høj er stor |
|
|
|
Pleasantville |
Skrevet d. 11-10-2012 16:37
|
Bruger
Status:
|
Men det er da rart at se der er nogen der forstår at rage til sig.
http://nyhederne....3%A6r.html |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 12-10-2012 17:51
|
Bruger
Status:
|
Jeg må indrømme jeg selv er ved at rage lidt til mig.
Jeg har nemlig fået fat på et af de der parkeringskort for handikappede, I ved dem man lægger ved forruden og får gratis parkering over hele byen, på de bedste pladser
Problemet er at folk er så mistroiske, de står og kigger på mig når jeg krabber mig møjsommeligt, og med smertelige grimasser ud af merceren.
Så derfor har jeg tænkt at anskaffe mig en ny måde at gå på der virker overbevisende på de mistroiske bæster, hvad med denne her:
Anarki eller Kaos. |
|
|