Antal indlæg: 3361 Tilmeldt: 03.07.09 Status: Offline
A 37-year-old Italian man whose name turned up on the passenger list of the missing Malaysia Airlines flight has assured his parents he is alive and well in Bangkok. Authorities believe someone may have been travelling on his stolen passport. http://www.bangko...in-bangkok
Forsvundet fly undersøges for terror
Terror undersøges som en mulig årsag til, at det malaysiske Boeing 777-fly er forsvundet over Det Sydkinesiske Hav
For få timer siden kom det frem, at to af de passagerer som boardede flyet i Kuala Lumpur 00.41 lokal tid lørdag havde rejst på stjålne pas. Og det har fået amerikanske myndigheder til at iværksætte en undersøgelse om et muligt terroristangreb. http://ekstrablad...234214.ece
To rejste på stjålne pas i forsvundet fly
Der var ingen Christian Kozel eller Luigi Maraldi på det forsvundne Boeing 777-200, som en passagerliste fra Malaysia Airlines ellers viser.http://www.b.dk/g...ndet-fly-0
Antal indlæg: 1773 Tilmeldt: 11.09.09 Status: Offline
mystikken breder sig et eller andet passer ikke ind i den histrorie
Fly-ekspert: Malaysia ved noget, de ikke vil fortælle os
Tidligere trafikchef i Københavns Lufthavn mener, at de lokale myndigheder må sidde inde flere oplysninger om Malaysia Airlines-flyet, der på mystisk vis er forsvundet natten til lørdag.
http://www.b.dk/g...rtaelle-osIsan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Med al den forskellige snak om hvor flyet egentlig befandt sig giver jeg ikke mange potter pis for deres såkaldte fly-overvågning og fly-sikkerhed
Med al den moderne radar-overvågning,-også hos flyledere, må de da hele tiden have viden om både sted, fart, kurs og højde.
At flyet nu lige pludselig skulle befinde sig på modsatte side af Malaysia (Malaccastrædet), lyder for mig som en total vildand. Alene landenes luftforsvar overvåger jo luftrummene i døgndrift.
Følger "Flightradar" ikke reelt flyet hvor det er? -Eller viser det blot det formodede sted ifølge flyets oprindelige flyverute??
Antal indlæg: 1875 Tilmeldt: 23.10.09 Status: Offline
To passagerer på det forsvundne fly MH370 fra Malaysia Airlines benyttede falske pas, og særligt i Thailand blomstrer det sorte marked for falske identitetspapirer.
Med al den forskellige snak om hvor flyet egentlig befandt sig giver jeg ikke mange potter pis for deres såkaldte fly-overvågning og fly-sikkerhed
Med al den moderne radar-overvågning,-også hos flyledere, må de da hele tiden have viden om både sted, fart, kurs og højde.
At flyet nu lige pludselig skulle befinde sig på modsatte side af Malaysia (Malaccastrædet), lyder for mig som en total vildand. Alene landenes luftforsvar overvåger jo luftrummene i døgndrift.
Følger "Flightradar" ikke reelt flyet hvor det er? -Eller viser det blot det formodede sted ifølge flyets oprindelige flyverute??
Helt enig AL 48, meget mystisk at de ikke ved hvor flyet har befundet sig på det givne tidspunkt.
Anarki eller Kaos.
Med al den forskellige snak om hvor flyet egentlig befandt sig giver jeg ikke mange potter pis for deres såkaldte fly-overvågning og fly-sikkerhed
Med al den moderne radar-overvågning,-også hos flyledere, må de da hele tiden have viden om både sted, fart, kurs og højde.
At flyet nu lige pludselig skulle befinde sig på modsatte side af Malaysia (Malaccastrædet), lyder for mig som en total vildand. Alene landenes luftforsvar overvåger jo luftrummene i døgndrift.
Følger "Flightradar" ikke reelt flyet hvor det er? -Eller viser det blot det formodede sted ifølge flyets oprindelige flyverute??
Helt enig AL 48, meget mystisk at de ikke ved hvor flyet har befundet sig på det givne tidspunkt.
det bliver mere mystiks ingen har styr på noget eller de vil ikke fortælle os sandheden
i følge Bangkok post var flyet på vingerne flere timer efter sidste melding fra flyet
Kuala Lumpur - The Malaysian Airlines passenger jet that went missing over the weekend stayed in the air for about four hours past the time it had reached its last confirmed location, a news report said Thursday.
Quoting "two people familiar with the details," the Wall Street Journal said US aviation investigators and national security officials had come to this conclusion based on "data automatically downloaded and sent to the ground" from the engines of the Boeing plane.
The data analysed by the US investigators is normally used as part of routine maintenance for the engines, the WSJ report said.
Antal indlæg: 3859 Tilmeldt: 08.05.09 Status: Offline
Alle rutefly sender automatisk data om deres position, det er ikke noget piloterne gør selv.
Kinesiske statskontrollerede medier opfordrer nu til at koncentrere sig mere om politiske spørgsmål, og mindre om det forsvundne fly på vej til Peking, hvorfor mon det?
Anarki eller Kaos.
Antal indlæg: 3629 Tilmeldt: 20.02.09 Status: Offline
hej her lidt på dansk om det forsvundne fly, det er utroligt hvad der kommer frem
Eksperter: Flyet fløj i fire timer efter at det forsvandt
Data fra motorerne, som sendes til Rolls-Royce fabrikkerne, afslører angiveligt, at det forsvundne fly fortsatte efter at det forsvandt fra radarskærmene
Antal indlæg: 1875 Tilmeldt: 23.10.09 Status: Offline
Thailand spotter 300 mulige vragrester fra forsvundet fly
Satellitbilleder fra thailandske myndigheder viser hundredvis af genstande i Det Indiske Ocean.
Mens al eftersøgning af flyet MH370 fra luften er indstillet på grund af uvejr, har thailandske myndigheder offentliggjort nye satellitbilleder taget over Det Indiske Ocean. http://www.dr.dk/...101530.htm
Antal indlæg: 244 Tilmeldt: 04.08.09 Status: Offline
Mysteriet om MH370: Her er de ni uhyggelige teorier om flyets skæbne
TEORI 1: Skudt ned af USA
En af de tidligste teorier gik på, at flyet skulle have været på vej til Diego Garcia, en britisk atol (resterne af en vulkanø, red.) i Det Indiske Ocean, hvor USA har en militærbase.
Af frygt for at en gentagelse af terrorangrebene den 11. september 2001 besluttede det amerikanske militær derfor angiveligt at skyde flyet ned, da det nærmede sig.
USA har efterfølgende nægtet, at flyet overhovedet kom i nærheden af Diego Garcia
TEORI 2: Selvmord
En anden af teorierne om flyets skæbne går på, at piloten bevidst styrtede flyet ned.
Teorien florerede længe, da den pludselige afbrydelse af signalerne fra flyet, som fandt sted kort efter, det var lettet, kan ske manuelt fra cockpittet.
Den teori er dog senere blevet afvist som mulig.
TEORI 3: Kapring
Umiddelbart efter flyet forsvandt fra radaren, spekulerede mange i at en eller flere af passagerne kunne have kapret flyet.
Teorien fik et boost, da det efterfølgende kom frem, at to iranske passagerer var kommet om bord på flyet ved hjælp af stjålne pas. Efterforskere rensede dog de to mænd, da intet tydede på, de havde forbindelser til terrorgrupper.
Det formodes, at de to mænd blot havde forsøgt at komme illegalt til Europa gennem Beijing, som flyet var på vej mod.
TEORI 4: Kapring - version 2
En russisk avis har hævdet, at MH370 blev kapret og fløjet til Afghanistan, hvor besætningen og passagerne blev holdt som gidsler.
TEORI 5: Elektronisk kapring
Hvis MH370 har været udstyret med Boeings nye system 'Uninterruptible Autopilot', kan flyet måske være blevet elektronisk kapret af fremmede magter eller terrorister, har Illustreret Videnskab tidligere skrevet.
Systemet blev udviklet efter angrebene på Wold Trade Center den 11. september 2001 og er designet til at fjerne både strøm og kontrol fra cockpittet og overdrage styringen af flyets autopilot via flyets Flight Management Computer til omverdenen i tilfælde af kapring om bord.
Hvis systemet er blevet hacket, kan udefrakommende have overtaget kontrollen med flyet og styrtet det ned.
TEORI 6: Trykfald i kabinen
Flere mener, at piloterne og resten af besætningen og passagerne kan være faldet bevidstløse om som konsekvens af et muligt trykfald om bord, hvorefter flyet kan være styrtet ned af den grund.
Den teori er mange dog uenige i, for ved et trykfald vil advarselslamper lyse op, piloterne tage deres iltmasker på og indlede en nød-nedstigning for at udligne trykket.
TEORI 7: Brand i cockpittet
En voldsom brand i cockpittet kan have ødelagt alle flyets instrumenter og dræbt piloterne eller gjort det umuligt for dem at kontrollere flyet, lyder en anden teori.
En tidligere havari-efterforsker, Greg Feith, har dog skudt den teori ned, da han mener, piloterne ville have sendt nødsignaler, hvis der var opstået en brand.
»Ved en elektronisk brand vil du typisk have røg, før der er ild. Og hvis systemerne ikke virker, kan du sende et mayday-nødsignal, og piloterne kan tage iltmaskerne på,« forklarede han til NBC News.
TEORI 8: En ny Bermudatrekant
Nogle tror, at flyet fløj ind i en anden Bermudatrekant, som de mener findes i Det Indiske Ocean, og på den måde fik flyet til at forsvinde og styrte ned i havet.
TEORI 9: Bortført af rumvæsner
Når der ikke er en umiddelbar logisk forklaring, søger nogle folk en ulogisk forklaring.
Det skete også i sagen om MH370, hvor flere mente, at flyet ikke bare kunne forsvinde sporløst af sig selv. Rumvæsner kunne derfor have været involveret.
Andre lignende teorier gik også på, at flyet på mystisk vis kunne være havnet på en ø som i tv-serien 'Lost' eller være sendt tilbage i fortiden - eller til fremtiden.
Antal indlæg: 1875 Tilmeldt: 23.10.09 Status: Offline
Sidste nyt i sagen
Ekspert om den mystiske forsvinden: Vi ved hvad der skete med MH370
Det er ikke længere nødvendigt at lede efter resterne af MH370. Myndighederne har nok viden om flyets mystiske forsvinden til at tegne et billede af, hvad der er sket.
Det siger Martin Doland, der er tidligere chef for the Australian Transport Safety Bureau. Det var ham, der igangsatte eftersøgningen, da MH370 forsvandt den 8. marts 2014 med 239 passagerer ombord.
»De data, vi allerede har, betyder, at vi kan skabe et billede - i bred forstand - af hvad der skete, så vi kan reducere sandsynligheden for gentagelse. Det kan gøres allerede nu,« siger Martin Doland.
Udtalelsen falder i et eksklusivt interview med det dybdeborende amerikanske nyhedsprogram, '60 minutes'.
I udsendelsen gennemgår et hold eksperter hele sagen, og de er ikke i tvivl om, hvad det mest sandsynlige scenario er. Alting peger på flyets kaptajn Zaharie Ahmad Shah.
MH370 forsvandt 8. marts 2014 med 239 passagerer ombord. Flyet forsvandt fra radaren mindre end en time efter take off, mens det befandt sig over Det Sydkinesiske Hav.
»Jeg tror, det var en bevidst handling, og at det blev gjort over længere tid,« siger Martin Doland.
'60 minutes' har nedsat et ekspertpanel bestående af en erfaren vraginspektør, en pilotinstruktør, en oceanograf og en ekspert i flysikkerhed. Panelet konkluderer, at Zaharie Ahmad Shah er den mest sandsynlige gerningsmand.
En rekonstruktion af flyets rute baseret på militære radarmålinger viser, at Zaharaie Ahmad Shah undgik at blive opdaget af både Thailands og Malaysias militær ved at flyve på grænsen mellem de to lande og flyve ind og ud mellem de to landes luftrum. På den måde undgik han en millitær interception.
Flykaptajnen bliver yderligere belastet af oplysningen om, at han foretog en besynderlig uvending omkring byen Penang.
Eksperterne gætter på, at han foretog denne uvending for at tage afsked med sin fødeby. En gennemgang af Zaharie Ahmad Shahs computer viste, at han havde foretaget en flysimulation, hvor han planlagde en rute, der endte midt i det sydlige indiske ocean.
Eksperterne vurderer, at piloten foretog en kontrolleret landing på vandet. Hvis flyet var styrtet ned i høj fart, ville flyet gå fra hinanden i mange dele og langt flere flydele ville være skyllet i land.
Antal indlæg: 898 Tilmeldt: 14.01.15 Status: Offline
Nu giver de op: Ingen kan finde flyet og de 239 ombord
En privat finansieret eftersøgning efter et savnet passagerfly fra Malaysia Airline, MH370, er nu blevet formelt afsluttet.
Det private firma Ocean Infinity, der har base i USA, har gennem 90 dage fortsat eftersøgningen af det forsvundne fly i Det Indiske Ocean, men det har ikke fundet noget.
Malaysias regering siger, at den ikke har nogen planer om at indlede en ny eftersøgning af MH370-flyet, der i 2014 forsvandt med 239 mennesker om bord.
Dermed er et af de største mysterier i luftfartens historie stadig uløst.
Den officielle eftersøgning, som Malaysia, Kina og Australien stod for, blev indstillet for over et år siden. Men i januar i år indgik regeringen i Malaysia en aftale med det amerikanske selskab om at genoptage jagten på flyet.
Ocean Infinity accepterede kun at modtage betaling, hvis det lykkedes at opspore flyet.
MH370 forsvandt fra radaren på vej fra Kuala Lumpur i Malaysia til Beijing i Kina natten til 8. marts 2014. Den officielle eftersøgning omfattede 120.000 kvadratkilometer i den sydlige del af Det Indiske Ocean.
Analyser fra Australien viste i december sidste år, at eftersøgningens område var for langt
mod syd. Derfor var den nu afsluttede nye mission koncentreret om et område på 25.000 kvadratkilometer længere mod nord i Det Indiske Ocean.
En af de store gåder vedrørende MH370 er, at der efter 38 minutter i luften ikke blev modtaget så meget som et enkelt signal eller besked fra Boeing-flyet.
Eksperter kan stadig ikke sige med sikkerhed, hvorvidt MH370 var under pilotens kommando til sidst, eller om det styrtede i havet og var ude af kontrol.
Det er uvist, hvorfor piloten forlod den givne flyrute og fløj langt ud over Det Indiske Ocean.
Tidligere i denne måned afviste australske eksperter en teori om, at piloten med fuldt overlæg havde fået flyet til at forulykke.
Antal indlæg: 898 Tilmeldt: 14.01.15 Status: Offline
Fund af vragrester kan give nyt liv til eftersøgningen af MH370
Det er to år siden, at Malaysia lukkede eftersøgningen efter flyet, der forsvandt sporløst over Det Indiske Ocean i 2014. Men endnu et forsøg på at opklare mysteriet om MH370 kan være på vej.
Antal indlæg: 898 Tilmeldt: 14.01.15 Status: Offline
The real and raw human face of an international tragedy Three weeks ago, Malaysian Airlines Flight 370 disappeared from civilian radar. Something or someone caused two different location devices to be switched off. Minutes later, it disappeared from military radar. We now know that Flight MH370 flew for another 7 hours in the opposite direction from its scheduled destination and crashed into the Southern Indian Ocean, 2500 kilometres from Perth. Was it terrorism or a suicidal pilot? Did its crew and passengers perish on board, turning it into a 'ghost flight' that flew unmanned into a vast ocean? Nothing about the flight makes sense — and nothing will bring comfort to those whose loved ones were on board. 60 Minutes speaks exclusively to the Australian families of the victims of Flight MH370, as they tell of the agony of not knowing what happened to their loved ones for 18 days. It's the very real and raw human face of this international tragedy.