Debatemne: Thai-Dk Din debat side :: Mærsk betaler skat.

Oprettet af skipper d. 02-11-2011 18:41
#1

Jamen det var da dejligt at høre.

Men hvor meget betaler de af det indtjente brutobeløb, der ikke bliver oplyst, og så glemmer de selvfølgelig ikke at nævne hvor mange penge de har betalt til de andre lande, men hvad har det med Danmark at gøre?

http://ekstrablad...650389.ece

Nu er Ekstrabladet til at tørre sig i, som den overvejende del af de danske medier er de borgerligt styrede, og dermed under censur fra deres arbejdsgivere.

Så tag det for givet de ikke tør skrive sandheden.

Oprettet af yindee d. 02-11-2011 23:03
#2

hej skipper
det er godt nok nogle vilde utrolige historier du kommer med

hvad bliver det næste ,alle danske folketings medlemmer vil gå 50 prosendt ned i løn((7))

Oprettet af lindyras d. 03-11-2011 08:43
#3

Der havde været mere interesandt at se hvor meget de betaler i bestikkelse rundt om i verden...

l.r.

Oprettet af tinner d. 03-11-2011 14:15
#4

lindyras skrev:
Der havde været mere interesandt at se hvor meget de betaler i bestikkelse rundt om i verden...

l.r.


betaler de bestikkelse tror det kaldes en drifts omkostning, der betales mange penge hverdag til dirv myndigheder,

Oprettet af lillemanden d. 03-11-2011 17:54
#5

Ja , så mangler vi at skulle tro på julemanden og storken så passer hatten
;)((11((

Oprettet af skipper d. 03-11-2011 17:59
#6

Jeg tror på storken, jeg har selv set den, den havde ligeså tynde ben som min regnelærerinde.:TUP



Oprettet af VanessaM d. 09-12-2011 16:35
#7

lindyras skrev:
Der havde været mere interesandt at se hvor meget de betaler i bestikkelse rundt om i verden...

Og hvordan ved du det? ((1jj((

Oprettet af lindyras d. 09-12-2011 17:14
#8

jeg har sejlet ca. 40 år som styrmand og skippir i danske skibe + panama skibe,så jeg har lidt indblik i hvordan verden hænger sammen
Du kommer nogle steder i den 3 verden hvis der er ikke penge til bestille kommer du ikke nogen steder

Oprettet af sank d. 10-12-2011 01:40
#9

((6)) Alle dage har Toldere og andre myndigheder fra Nordkap og til Sydpolen fået et par flasker for at ekspeder lidt hurtigt ((jjj1((

Oprettet af nick d. 10-12-2011 10:09
#10

sank skrev:
((6)) Alle dage har Toldere og andre myndigheder fra Nordkap og til Sydpolen fået et par flasker for at ekspeder lidt hurtigt ((jjj1((


den der smører godt, kører godt. Her tænker jeg ikke kun på Mærsk, geneneralt over alt i verden, selv i lille søde rare flinke Danmark gives der milde gaver, til gavn og glæde for alle

lindyras du skriver
jeg har sejlet ca. 40 år som styrmand og skippir i danske skibe + panama skibe


blev der ikke smurt lidt mere, i de skibe som var indregistreret i Panama, lovene i Panama var ikke så strenge :VI

Oprettet af skipper d. 10-12-2011 13:48
#11

Selv i muslimske lande skete det at der blev krævet en flaske, jeg kan huske vi lå i Suez-Kanalen og rederiagenten kom om bord, han ville have en flaske Whisky på bordet inden han begyndte at fungere, skipperen gav ham så en flaske.

Godt nede i flasken fik han øje på vores stewardesse der var ved godt huld, han sprang op af stolen og forfulgte hende ned ad gangene til det lykkedes hende at låse sig inde på et af kamrene.

Han stod udenfor og hamrede på døren, og udstødte parringslyde til de endelig fik ham bugseret op til skipperen igen.

Han var godt stiv da han gik ned ad gangvejen, og mon han ikke havde fået 50 rap i rumpen hvis han var blevet taget.((7))

Oprettet af lindyras d. 10-12-2011 17:55
#12

Di gange jeg har været igemmen suezkanalen (ca 25 gange) koster det rederiet omkring 75.000 dk i kanalafgift for en lille 299 brt. plus en box marlbore til toldere og de andre tyveknægte for at få et stempet for at komme igennem canalen,,:ARGH

Oprettet af yindee d. 11-12-2011 05:39
#13

lindyras skrev:
Di gange jeg har været igemmen suezkanalen (ca 25 gange) koster det rederiet omkring 75.000 dk i kanalafgift for en lille 299 brt. plus en box marlbore til toldere og de andre tyveknægte for at få et stempet for at komme igennem canalen,,:ARGH


299 brt. ja det var store skibe den gang min første damper i den klasse var Mary Else Tholstrup

www.thai-dk.dk/uploads/Mary Else Tholstrup-01.jpg

LPG tanker MARY ELSE THOLSTRUP awaiting berth at Fawley circa 1966
Built 1965
Owner: Tholstrup
Manager: Kosangas
GRT 500, Length 172, beam 30 feet
Single screw diesel

Redigeret af yindee d. 11-12-2011 08:26