Debatemne: Thai-Dk Din debat side :: Shipcraft: Rederiforening skyld i høj løsesum

Oprettet af yindee d. 17-05-2013 05:41
#1

nu er der andre boller på suppen ((11((

Det var ikke Ekstra Bladet men Rederiforeningen af 2010s skyld, at piraternes krav om løsesum eksploderede, siger direktør for Shipcraft Claus Bech.

En stor del af ansvaret for, at den kontroversielle og langstrakte gidselaffære mellem Shipcraft og somaliske pirater kom til at koste rederiet 40 millioner kroner ligger hos Den danske rederiforening for småskibe, Rederiforeningen af 2010, siger Shipcrafts direktør Claus Bech ifølge Børsen.

»Da rederiforeningen af 2010 den 29. juni 2011 går ud og kritiserer os kraftigt, får det afgørende betydning for hele forløbet. Piraterne vurderede, at vi stod alene og ikke havde opbakning fra det officielle Danmark. Dermed mente de, at de kunne lægge ekstra pres på os. Det er vores engelske rådgivere samt min vurdering, at Rederiforeningens udmelding har haft større betydning for løsesummens forhøjelse end Ekstra Bladets kampagne. Den får til gengæld efter min vurdering, sagen til at trække ud,« siger han til avisen.

Rederiet havde forventet opbakning fra brancheforeningen, men det var Rederiforeningen af 2010, der ifølge direktøren forpurrede gidslernes frigivelse.

»Den måde, Rederiforeningen af 2010 har ageret, har, ifølge vores rådgivere, medført, at kravet fra piraterne steg med over 50 millioner kroner,« siger Claus Bech.

Rederiforeningen kritiserede rederiet for ikke at have viden nok til at håndtere en sådan sag, for ikke at tilbyde de pårørende psykologhjælp og for ikke at have den rette forsikring, før man sejlede ind i farvandet omkring Somalia. Piraterne hævede få dage efter kravet om løsesum voldsomt til det niveau, der blev fastholdt de næste 20 måneder.

jv.dk/artikel/157...j-loesesum

Oprettet af AL 48 d. 17-05-2013 08:14
#2

Mon ikke det er "svar på tiltale" fra 30. April:
Shipcraft smidt ud af rederiforeningen efter gidsel-frigivelse i dag
http://ekstrablad...964237.ece

Og den "dårlige økonomi" skal jo også have en årsag:
Rederi i økonomisk havsnød efter somalisk gidseldrama

Danske Shipcraft kæmper for at overleve, efter at pirater pressede millioner af kroner ud af rederiet

http://ekstrablad...978816.ece

Oprettet af skipper d. 17-05-2013 16:41
#3

Ja jeg ved snart ikke.

Er der nogen herinde der syntes det er ok at kidnappe andre mennesker medens de passer deres arbejde, og forlange millioner af kroner for at frigive dem?

I stedet for at angribe forbryderne angribes kun rederiet, fordi de ikke hurtigt nok udbetalte pengene.

Hvad med at lægge tryk på regeringen for at få sat stop for gidseltagninger?

Nåeh nej, det er jo dem de skal lægge tryk på der nyder godt af pengene, og så er vi jo lige vidt((10((

Oprettet af Anonym d. 18-05-2013 08:09
#4

skipper skrev:
Ja jeg ved snart ikke.

Er der nogen herinde der syntes det er ok at kidnappe andre mennesker medens de passer deres arbejde, og forlange millioner af kroner for at frigive dem?

I stedet for at angribe forbryderne angribes kun rederiet, fordi de ikke hurtigt nok udbetalte pengene.

Hvad med at lægge tryk på regeringen for at få sat stop for gidseltagninger?

Nåeh nej, det er jo dem de skal lægge tryk på der nyder godt af pengene, og så er vi jo lige vidt((10((


Hvor er jeg dog enig med dig Skipper...

Og hvor har Villy S. været i hele forløbet.?

Idiotisk nok, annoncerede han kort efter gidslerne's frigivelse, højere U-lands bistand til Somalia.
En hån mod danske skatteydere, som betaler gildet. Han må ha' feber...!

Oprettet af AL 48 d. 18-05-2013 08:55
#5

Løsesummen er udbetalt i US-$. Der er åbenbart ikke forlangt brugte sedler. Derfor kommer pengene med fortløbende numre direkte fra en bank.
Håber at disse numre er under overvågning, så brugerne kan spores.
-Men deres banksystem er nok lige så korrupt som regeringen:(

Og ja skipper,-det er jo ikke det eneste sted den slags foregår (pirateri).

Se her:http://www.icc-cc...d-warnings

Redigeret af AL 48 d. 18-05-2013 09:10

Oprettet af AL 48 d. 21-05-2013 15:57
#6

Indonesisk farvand farligere end Somalia

[img]billedeupload.dk/images/fparP.jpg[/img]




Det faldende antal piratangreb ud for Somalia betyder nu, at farvandet ud for det østafrikanske land ikke længere er det i verden, hvor risikoen for at blive overfaldet af pirater er størst.

The International Maritime Bureau’s Piracy Reporting Centre har gennemgået samtlige indberetningen om piratangreb sidste år og de første tre måneder af i år. Opgørelsen viser, at Indonesien med 43 angreb nu topper listen over de farligste farvande, hvad truslen fra pirater angår.

Somalia indtager 2. Pladsen med 231 angreb, mens Nigeria indtager tredjepladsen med 22 angreb.

Se hele listen herunder:

1. Indonesia (43 Attacks)
2. Somalia (31 Attacks)
3. Nigeria (22 Attacks)
4. Gulf of Aden (10 Attacks)
5. India (7 Attacks)
6. Red Sea (7 Attacks)
7. Bangladesh (7 Attacks)
8. Ivory Coast (6 Attacks)
9. Peru (4 Attacks)
10. Singapore Straits (4 Attacks)

http://www.mariti.../?Id=18992